091008

En mycket lärorik dag. Mycket tankeställningar, mycket visdom. Jag får ge mig själv ett lite extra plus, mina inlämmningar var kanon bra. De innehöll allt som bör vara med i en förhandlings framställan och i ett primär förhandlings protokoll. Bra jobbat mig själv! Men det kommer jag ju inte få bevisa på riktigt, nu blev det så där dumt som mina dagar blir nu för tiden.

Den där chokladen fick jag dela med mig, en förkrossad lilla syster ringde mig. Ett krossat hjärta läker lättare med choklad. Så två hundra gram senare och en portion fiskbullar med mos cyklade hon hem. Det smärtar verkligen, man minns så väl hur det känndes. Tonårskärlek, puppy love eller vad man nu kallar det. Det känns, riktigt mycket till och med. Men det bästa är att jag vet att man klarar sig, jag vet att snart kommer det vara en ny söt mini gangster som lockar. Det kan man hoppas, så var det för mig och mina vänner.

Jag ska jobba sten hårt med mig själv, självkänsla kallas det nog. Jag har ingen karaktär, jag kan inte säga nej. Jag ser mig själv som en självsäker kvinna som är drivande och står på sig. Men varför har jag så kass självkänsla. Jag har läst om det här, jag tycker att det är fruktansvärt hur folk behandlar sig själva. Frågan är bara hur man stärker den, mia törnblad kanske? Men så känns det lite töntigt med - Jag är bra listor. Att intala sig själv något tills det blir sant, vad kan men då inte intala sig själv? Hmm det kan lätt missbrukas, hjärntvätt.

Efter imorgon är det fem dagar kvar att arbeta, det närmar sig, fort. Vad ska man göra tro, måste jag hoppa av min kvällskurs för att få a-kassa? Den frågan är inne på granskning, det är bara att hålla tummarna. Så hårt som jag har slitit den senaste veckan för att hinna i tid med inlämmningarna så hoppas jag verkligen att jag inte får avslag. Men nu har jag fått mer klarhet i reglerna för stämpling och studier. Jag kan söka ekonimisk hjälp för kursmaterial, men jag får ersättningen när jag klarat studien. Jag ska göra ett kariärs test och träffa en coach för pepptalk. Vilka utbildningar jag bör sattsa på osv. Nästa vecka ska jag prata med ams om praktikplats, det känns ok faktiskt. Det suger ibland men det är oftast ok.

Nu blir det sängen, helt slut. Det var en orolig natt så det finns endel att ta igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0