091009

En till dag för mycket tankar. Denna arbetsdag varade i sex komma fem timmar, jag har en hel del flex att ta ut så tyvärr blir det lite kortare dagar framöver. På måndag blir det ett otroligt tufft möte inför otroligt tuffa dagar, lite skönt är det att inte vara inlandad men ändå. Vilken erfarenhet det skulle vara. Men jag som yngre, bra på engelska och ny utbildad innom området ska hjälpa till så mycket jag kan den sista veckan. Jag har även bokat in föreläsare innom aktuella områden i förebyggande syfte. Det är inte många som skulle vara så engagerade in i det sista. Men man brinner för det man brinner för. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte öppnat böckerna på två dagar men jag har ju helg nu så det blir bättre. Något annat jag insett är att det för förbannat kallt ute, leggings funkar inte länge till och mina jeans är förstora. Min ekonomi är inte riktigt redo för det här. Dubbla leggings kanske?

Jag avr hemma hos min fantastiska pappa förut, den "elaka styvmorn", lilla syster och mina två bonus bröder. Fantastiskt! De är alla helt underbara. Vi åt, kollade på idol, drack lite vin och bara stortrivdes i varandras sällskap. Brasan knäppte i bakgrunden, värmen kom sakta smygande och många skratt. Att jag bodde där ett par veckor har förändrat mitt liv. De har inga krav på mig, inga måsten. Det man uppskattar får man höra och komplimangerna flödar utan att bli för mycket.

Jag börjar vänja mig att vara klantig. Min lilltå på foten som jag bröt för ett tag sen är stor, jag sparkade i den i bordsbenet. Det kändes som om den skulle separera från resten av foten. Att gå hem från pappa var långt ifrån smärtfritt men en bruten tå gör man inget åt så det är ingen idé att söka. Den är nog inte bruten heller men, ja klantig det är jag i alla fall! Ni får skratta. Det är lugnt, men för en veckasen vågade jag ta på mig mina nya höga stövletter. De fungerar nog inte imorgon. Suck! Jag ska sova tills jag vaknar imorgon, sen är det storstäd och plugg som gäller. En liten power-nap och en lagom lugn kväll utan krav eller förhoppningar. Som sagt tidigare, jag måste skaffa mig lite mera karaktär. Prosessen är på börjad, dag tett är avklarad!

Vänner har man i vått och tort
Vänner ställer alltid upp för varandra
Vänner skrattar och gråter ihop
Vänner ställer inga krav
Vänner accepterar varandra som de är

Jag har fantastiska vänner <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0