091031





Förmiddags mys med lillasyster! Hon hade riktigt svårt med 35 bitars pusslet! Sen fick hon grymt spö av mig i kasta gris! (hihi grymt! ;p ) Även om hon fuskade som bara den! Under eftermiddagen har jag ägnat mig åt lite terapiarbete. Jag har gått igenom min brudkista. Den var full av tankar, gamla dagboks inlägg från lunarstorm. Dikter från en tonårings mörkare sidor. Bilder i drivor, skolarbeten och minnen. Så mycket minnen. Alla hjärtans dag 2002 satt jag och mina två dåvarande bästakompisar och målade. Det var dagen innan " monica flyttar ut på landet" ( 10min med cykel ) Det var mitt i allt tonårs kaos. Dumma killar osv. Alla har vi varit där. Men roligast av allt var att framsidan som jag ramat in var full av " killar är som luft...mm" hjärtan, jag är bäst mm. Allmänt mysig. Men någon stans i bakhuvudet sa en röst till mig, plocka ur den och kolla baksidan. Där var en allmän information om vad som hände just så i vårat liv. Top 10 i skolanssnyggingar, deras mobilnummer, lunar smeknamn. Vem som var kär i vem, vad vi hette på lunar mm. Helt sjukt kul! En aning fjantigt men för ett par minuter var jag tillbaka, kändes precis som igår men det var ju för ÅTTA ÅRSEN!! hehe nu kom åldersångesten igen! J

Jag fick inspiration av en vän igår, jag har kollat igenom alla mina bilder. Snart blir det ett fotoalbum, massa minnen. Först slängde jag massa kort åt sidan, med hänsyn till kommande händelser. Men hur det än är så kan man inte radera saker från livet. De finns alltid där. Även om man var en översminkad fjortis med för små kläder så är man den man är idag på grund av den man var då. Jag har haft ett långt förhållande där jag haft så kul, gjort så mycket. Nu är det inte så längre men jag kan ju inte bara strunta i det jag lärt mig på vägen. Länge trodde jag att det var han för livet, det var bra. Men vi växte isär, men många tankar fram och tillbaka så vet jag att jag absolut vill föreviga den delen i mitt liv. Innan jag börjar så ska jag till mamma och scanna lite! Hihi fb nästa!

Imorgon ska jag skämma ut mig på isen igen! Eller sist skämdes jag inte, lillasyster skäms man ju inte för! Tur att vi övade lite, men jag suger stenhårt på det ändå! Men viljan finns, det kommer att bli kanon mys! Härligt att komma ut lite. Jag ska nog handla lite imorgon, man blir ju lite hungrig när man åkt skridskor. Så kanske lite varmchoklad och toast skulle sitta fint efteråt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Minnen :) Skönt att du ser allt med ett gott öga. Vi är de vi är med hjälp av allt vi går igenom. DU ÄR BÄST... tänk på de. kramar

2009-10-31 @ 21:43:26
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0