090907

Jag tänkte börja med att vara en aning seriös. Den "nya influensan" känns något överskattad, vi blir överfallna av repotage och handsprit. Det känns nästan som om det hade funnits något "bättre" att skriva om så hade det inte varit så farligt. Någon form av galen mördare, en död kändis eller en fruktansvärd natur katastrof. Bara för att jag har den här inställningen så kommer jag förmodligen bli fruktansvärt sjuk, men än då länge står jag fast vid min teori om att det är upp förstorat. Jag vet hur man framställer vaxin, men jag har för mig att man testar nya läkemedel och vaxin väldigt länge. Hur säkert kan vaxinet vara? Brukar man inte kunna få liknande symtom av vaxin som av själva sjukdommen den ska förebygga? För om det är så, varför riskera att må dåligt i onödan. Jag har aldrig haft varken mag eller vanlig influensa, jag kanske blir hårt drabbad pga det? Eller så biter det inte på mig? Jag röstar på det sista men man vet ju aldrig! Vi har pratat endel om detta på jobbet, många är väldigt välutbildade. Det är ca hälften som är som jag och resten är på snäppet till paranoida. - Vi måste vaxinera oss! Sprita allt! Orka, jag hade gärna tagit risken för att få behålla frukosten på jobbet. Men det är jag!

Något annat som jag har funderat på i omgångar är, det finns ju människor som man mer eller mindre avskyr. Men mer än väldigt ofta kommer jag på mig själv med att inte veta varför. Men avskyn finns där ändå. Många från tidig tonårstid, men varför. Jag kan inte ens tänka mig att prata med dessa, knappt önska dem välgång i livet. Det är fruktansvärt! Jag skämms något fruktansvärt! Men jag erkänner i alla fall. På tal om gamla tider, när jag och emma var på pride. Båda åren, så träffade vi en kille som heter Acke. Eller en primadonna som heter " Miss fit". Otroligt duktig och trevlig kille. Hur som hällst, såg någon rent hus i dag? Han var med! Och det avr det värsta jag sett! Helt fruktansvärt discusting! Det ledde in på en diskussion om förut fattade meningar. Folk som t ex arbetar i butik, homosexuella män och frisörer annses vara mer renliga än andra. Visst känns det så!? Men vi kunde snabbt rabbla upp många exempel på att det var fel. Men förmodligen så är väl majoriteten väldigt fräscha av sig!

Ikväll har jag haft det kanon mysigt, knött med en tre åring framför Lotta på bråkmakargatan. Haft otroligt djupa diskussioner, barn är väldigt ärliga och smarta. Sen blev jag bjuden på mat, jätte gott! Under kvällen kom jag fram till en insikt, fast jag har nog försökt skaka bort den och nu är det nog bara ett av många alternativ! Sen åkte jag ut till katterna, Aldrig mer när det är mörkt säger jag bara! Totalt kålsvart! Jätte otäckt, fy för att bo sådär. Jätte fint på dagen men inte själv på kvällen! Imorgon blir det en sväng på stan, mitt stora fadderbarn fyller år. Det är star wars som gäller, fantastiskt kul. Eller inte! Kanske blir lite kläder istället! Sen blir det en promenad! Och en kvällsfika innan jag måste hysreriskt packa för kurs-resan! Det ska bli kul, många nya lärdommar!

Jag har köpt en kamera! Så nu ska det väl bli lite roligare att läsa!


Kommentarer
Postat av: karolina aronsson

håller med om influensan. Men skit i att läsa om det i sensationstidningarna typ aftonbladet, expressen m.fl. Dn.se (dagens nyheter) har sakliga artiklar som bygger på riktig fakta och efterforskning i ämnet. Det andra är ju mest för att sälja lösnummer och ska ses som ren underhållsläsning. Gäller egentligen de flesta ämnen de tar upp! kram på dig. Du är bäst.

2009-09-14 @ 06:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0