100502

Det är ju fantastiskt att vakna upp av att solstrålarna lyser upp hela lägenheten. En mys kisse som bara väntar på att få gosa lite och en lätt kurrande mage. Jag gick till sängs lite halvt surmulen, ett par minuters eftertanke så fick jag väl ge mig. Men nu känns det bättre, nya insikter. Det är faktiskt jobbigt att lära känna människor, spännande och nyfiket. Men otroligt okontrollerbart, känns det som om det är något unikt för mig? Gårdagen var riktigt trevlig faktiskt, grillat favorit kött med en potatissallad som jag inte ätit på länge. Men jag har gjort den i flera hundra liter, det kom upp endel minnan måste jag säga. Men jag är lättad över vart jag står idag. Vi grillade på en fusk grill, jag gillar när man grillar med kol. Men det smakade bra ändå! En flaska Donelli slank ner, riktigt bra med ett vin med svag %. När man vill ta det lugnt fast ändå är sugen på vin! Värdarna hade slitit ihop till en gigantisk maj-brasa. Sjukt stor! Jag ska se om jag kan få några bilder, det var säkert tre meter hög och lika bred. Det brann som fasen, riktigt varmt och skönt. Pojkaktiga-pyromaniska-lekar. Det torra gräset skulle brinna upp, de hade en bilfälg i brasan som de lyckades få ut. Det var röd, gräset började birnna av värmen. Grabbarna log med hela ansiktet, jag log åt dem. Vi luktade brandrök och kvällen fortsatte med spel. Jag och "holländare" vann 2av2 spelomgångar med charader (I´m back!!) Sen blev det twister, det är riktigt längesen jag spelade det. Tvåa första gången och så vann jag andra gången!

Dagen kommer bestå av att ta mig bort till mormor för att fixa klänningarna. Hon bor ju så nära spåret så nu är det dax! Med viljan så ska det bara gå! Sen blir det att bleka håret igen! Spännande, lite pirrigt i magen. Ska bli skönt att få bort det oranga, man jag hoppas att håret inte går av förmycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0