100531

I rask fart med fuktiga kinder har jag kännt försommarens alla dofter. Gatorna kryllar av fulla ungdommar, vissa glada, andra gråtandes över någon stackars kille. Vilka minnen, sköna fyllor som slutade i gråt. Fnittriga tjejer, plocka äpplen musik. Jag tänker mig tillbaka, vad skönt det känns att bara minnas hur härligt det var. Det kommer nog vara så om ett par år. Nu finns det bara en tryckande kännsla i bröstet. Massa tankar, min kontrollbehov gör sig synligt. Bra start på veckan, hur ska vi kunna ha roligt på fredag? Jag har tappat lusten, får man svära åt idiotiskt hård affärs värd? Tålamod existerar inte, det måste vrida sig i magen på de som byggt upp allt. Det bara faller i bitar, del för del plockas bort. Snart är vi ett företag mindre i stan. Idag varslades tjugostycken. Jag som är visstidare kan ju se i stjärnorna efter förlängt. Mitt hopp ligger i studierna. Jag har ju tre alternativ, något bore man ju komma in på. Det är så sjukt orättvist att man som nyblivna tjugotre år ska behöva gå i genom tre varsel som drabbat mig direkt. Det är bittert på jobbet, personalfest på fredag. Hur kul blir det tro? Jag funderar på hur jag ska kunna bli mer spontan. Jag hade ju indirekt planerat hela hösten, det gick ju bra. Ne deppigt värre här nu. Jag har haft en bra helg iaf, bröllop. Morsdag på landet med grillat, färskpotatis och rabarberpaj.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, det är ju så himla gott med grillat.

2010-06-01 @ 12:35:08
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0