101110

Hemma dag idag, sjukt mycket skolarbeten. Nr 1 har påbörjats, några få rader ska förhoppningsvis bli två sidor. Måste bara läsa ut boken först. Vetenskapsteori för nybörjare, Nybörjare kan man ju lätt säga att jag är! Det är svårt, sjutusen nya ord som man på något sätt ska kunna förklara för att förstå vad det står. Det är väldigt bra att A jobbar natt, då måste jag ju smyga på dagen. Man smyger väldigt bra när man läser och skriver, svärandet blir det lite värre med, menmen! Bäst av allt är att jag har en nästan lika dan inlämmning till samma dag och en mindre om ett par kapittel snart med. Tjoho vad mycket att göra! Fältstudie och en grundlig rapport skall även skapas innan vi går vidare till nästa. Hur kan man redan längta? Började ju igår! Pedagogik är ju kul, men ska man verkligen bara läsa och skriva om det?

Mäster-duo'n herjade i köket nyligen. Det skapades piroger i massvis! Riktigt goda, lite väl opna var vi nog då vi fick lättare brännskador i munnen! Men så går det när man är hungrig och har tomater i! Köttfärs, bacon, champinjoner och chilicrem fraish. Bäst av allt är att diskmaskinen får ta det tråkiga! Nu får jag plugga vidare, får hoppa kvällens planer då jag inser att jag har liiite för mycket läsande kvar. Kaffe nästa! (dagens första kopp, inte dåligt det!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0