101013

Dagens väder sätter sig ända in i djupet. För trött, för kallt, kass buss, onödig dag i skolan, trång buss, kallt, te mys med mamma, promenad i regnet, soffläge. Det är skönt att man får låta bli att orka. Jag har varit där utan att vara där. Konstig känsla det där, lite som nu. Hur finner man "fullständig fysisk och psykisk hälsa"? Det känns som något omöjligt. Vi i lilla landet sverige har än så länge ett skyddsnät och mer eller mindre alla förutsättningar enligt WHO. Men hur kommer det sig att vi inte uppnår psykisk hälsa i den mån vi borde? Den går stadigt åt fel håll. Vi i lilla landet sverige är bland de bästa på att sitta stilla. Vilket underligt sätt att säga det på. Vi är helt enkelt bland de lataste, trotts alla möjligheter.

Idag var det en onödig dag i skolan, jag kände på mig att jag skulle stannat kvar i sängen imorse. Jobbigt när känslan är rätt. Hela förmidagen ägnades åt en föreläsning som avslutades med -det här behöver ni inte kunna, bara lite bra att veta. Kul. Biologi är inte min grej. Men imorgon ska vi öva på cykeltesten och påbörja grupparbetet. Stress, äntligen ska bli himla intressant! Sen är det lång helg! Lite lösa planer för helgen, lagom är bäst. Packa och plugga klämms in det med. Inte minst sova! Det är äntligen dags för det nu igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0