100930

Tentan är klar! Jag känner mig som en utbajsad äppel skrutt (Jag fortsätter med ditt yttryck för det är så talande!) Det är lite konstigt att jag blev så sjukt trött. Tjugo minuter efter tentan satt jag på bussen hem, luften gick ur mig. Det har varit soffläge i över två timmar. En rolig nyhet om att vi kan flytta en månad tidigare (om en månad!!) gjorde mig lite rast lös. Jag sitter i en liten klurig situation just nu, men allt löser sig så det är bara att vänta! Ska man packa eller se om P har kommit hem så man kanske kan få lite kaffe? Kvällen bjuder på en promenad innan idol. (Jag är så fast i idol träsket, igen!)

Jag fastnad kring ett program som jag aldrig brukar klara av att, men Tyra Banks hade ett otroligt jobbigt och intressant ämne idag. Tonåringar som, stripar, säljer sex. Det känns ända in i mig när de berättar det med tomma ögon. Ler åt att de blir misshandlade, våldtagna. - Det finns inget jag kan göra åt det. Fy fasen, jag mår illa. Mest över att det finns så många vidriga män som utnyttjar och köper sex av barn. För det är det de är. Fjorton, sexton. De är barn. Att en femton åring har haft sex med +tjugo stycken på grund av dåligt självförtroende. Sex ska vara fint och härligt, roligt. Inget man gör för att få uppmärksamhet. Huu vilka ärrade tjejer. Vad gör vi åt detta då? Vi känner med dem och sen kommer det något annat i vägen. Mammorna gråter. Amerika gör tv på denna tragedi, det är ju bra att det tas upp iaf. Jag har en klump i halsen.





Det är underligt hur man kan se så intetsägande och nonchalant ut.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Nä du bortskämd är jag inte riktigt än, men det har ju tagit 5 års arbete att få han dit han är idag:P

2010-10-01 @ 16:39:14
URL: http://miklamela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0