110404

Idag fuller mitt fina fadderbarn två år! Gisses vad tiden går fort! Till helgen blir det till att fira henne, hoppas att mor hennes kryar på sig bara!
Idag sitter jag med en tung bok, den är tjock men ganska lätt läst. Men det tar ändå sin lilla tid att ta sig igenom dryga 600 sidor. Min tanke är att faktiskt bli klar idag (halvägs so far) Tidsopptemist javisst! (och lite dysleksi :P ) Men jag ska kämpa på, har fyllt på med lite kaffe nu, snart kommer söta morfar med några papper som förhoppningsvis leder till lite pengar i slutet av veckan! Studiestöd från mitt fackförbund! Jag hade ju kommit in i en så bra blogg period, så blev det en fartfylld helg!
I lördags började dagen med Skönheten och odjuret på disney kanalen! Lovely! Sen ar det av på dop, tre av tre bebisar skrek när de fick vatten på huvudet. Jag var lite okonsentrerad på själva dopet då det fanns massa barn runtomkring mig som pratade och lät. Jag flirtade flitigt med migg söta fadderbarn, dålig förebild som alltid skojjar genom att räcka ut tungan och göra miner! Efter dopfikat sprang jag nästan till bussen som skulle leda mig till en vän som fyllt år! Vi fick en bra stund tillsammans innan gästerna kom, bra planerat tycker jag! Hon hade riktigt trevliga vänner, några har jag träffat för en himla massa årsen men många nya. Det var lite kul att se att de verkligen "tog hand om mig", om man får säga så. Ny i gänget och inbjuden till massa konversationer, jag hade riktigt kul! Vi betalade dyra 160 kr för att gå in och vända på ett uteställe, sedan vidare till ett med gratis inträde där övriga förfestare befann sig!
Två fina tjejer som förgyllde min kväll! (det var någon skum maskerad innan varav hatten! :P ) kvällen avslutades på McD, fy för att jobba där en lördag natt! Söta A hämtade mig och sen var det riktigt skönt att lägga sig! Igår struntade vi i frukost utan åt lunch med en gång, jag hade förberett lite kött som fått gotta till sig.
Kotletter, salt, peppar, fyrdelad lök, två halverade vitlökar, soya, vitt vin och färsk timjan.
Blanda runt ordentligt och låt ligga minst ett dygn!
Ta ut köttet ur påsen, dela en bakpotatis och en palsternacka och ner i påsen, blanda och häll ut i en form (allt ska in i ugnen, om man gillar marinerad ungsstekt lök dvs)
Stek köttet, blanda cream fraish och riven parmesan ost, smaksätt med vitpeppar och salt! Mumsigt!

Det är lite roligare att laga mat när man dokumenterar den! Jag har ju tänkt att jag en gång innan jag kolavippar ska göra en kokbok, en bästa vän har lovat att fota! Får jobba på presentationerna bara! Idag blev det väldigt enkel och snabb mat. Bacon, lök, vitlök, tonfisk, sambalolek och lite cream fraish. Gott och snabbt!
Åter till boken, det jobbigaste är nog att när den är slut så har jag typ fyra till! Men det är frivilligt att läsa och jag tycker att det är kul så jag ska inte klaga! På onsdag ska jag iväg till min "praktik" och bestämma dag för min studiecirkel. Diskutera lite upplägg osv, skönt att vara lite förberedd. Det är vecka 16 som jag ska planera projektet, men både för min skull och deras är det bra att ha förberett lite tror jag!

Kommentarer
Postat av: Linda o Lea

<3

2011-04-04 @ 16:57:55
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0