110412

Vilken dag det var igår! trots att jag var i skolan fick jag mycket tid ute i det underbara vårvädret! Jag hoppade av ett par stationer förtidigt och blev upphämtat för att få sitta i en solstol på landet med en härlig kopp kaffe! Väl hemma bar det iväg på ett pass, träningsvärk! Sedan öppnade jag en av två böcker som jag ska ha läst till på torsdag. Kvällen bjöd även på varma mackor och vitlöksdipp med morot och gurka! Dagen började redan vid åtta för min del, ögonen gick i kors jag jag fortsatte läsa. Så här på eftermiddagen är jag nöjd med min dag. Jag har drygt 20 sidor kvar att läsa, kladdat ihop nästan tre sidor på datorn och ätit potatismos med hemgjorda fiskpinnar! Kaffe givetvis! mitt mål med dagen är att vara klar med socialpsykologiboken och alla anteckningar, innan jag blir upplockad för lite firande av vårat söta faderbarn! Innan dagen är slut ska jag hellst sprungit en runda och avklatat några sidor i grupppsykologiboken, inget tv slappande idag inte. Imorgon är det jobb som gäller, tänkte börja tidigt så jag hinner läsa klart innan jag däckar. det är bara att hålla tummarna för att jag hinner klart till seminariumet på torsdag! men det går bra tror jag!

jag får nog måla ett kors i taket! jag är tidsoptemist, men hör ch häpna! socialpsykologiboken är klar och anteckningarna från föreläsningen om gruppspykologi är renskrivna på datorn samt två kapitel. Lite kaffe på det så hinner jag lite till innan jag ska iväg! (den stora frågan är bara om jag lärt mig något i denna stress?) det som varit mest fängslande idag var en liten ruta i grupppsykologiboken:
Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma.
Ett barn som får stryk lär sig att slåss.
Ett barn som hånas lär sig blyghet.
Ett barn som utsätts för ironi får dåligt samvete.
Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende.
Ett barn som möts med tolerans lär sig tålamod.
Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta.
Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa.
Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet.
Ett barn som får uppleva trygghet lär sig tilltro.
Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig
att känna kärlek i världen.
Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma.
Ett barn som får stryk lär sig att slåss.
Ett barn som hånas lär sig blyghet.
Ett barn som utsätts för ironi får dåligt samvete.
Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende.
Ett barn som möts med tolerans lär sig tålamod.
Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta.
Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa.
Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet.
Ett barn som får uppleva trygghet lär sig tilltro.
Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig
att känna kärlek i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0