110418

Jag har haft en toppen helg! Lördagen började med en härlig fika på staden för att sedan fortsätta ut på landet för att fira två bröder. Hela syskonskaran, mor, far och alla respektive till mig härliga sambo var samlade. Vi grillade vid en skogs dunge mellan åkrarna. Grillat smakar nog bäst så! Vi prominerade ner till "älva" (som förmodligen är en å), det vältes ner rötna träd i vattnet (killar roar sig lätt!). Sen var det kaffe och smaskigt hemmabakat fika innan vi packade ihop oss. Föräldrarna åkte hen och vi andra gick på en promenad i solen längs slätterna! Vilket vader det var i lördags! Sen bjöds det på chiliconcarne som smakade ljuvigt och efter det blev det choklad pannacotta, inte helt fel det heller! Lite sällskaps spel innan supernintendo 64 plockades fram, åååh vad roligt det är! Jag var dock inte i bästa form, lite ringrostig i fingrarna! Vi sov som stockar den natten och till frukost bjöds det på väldigt ekologiska och kravmärkta ägg (de vandrade omkring på baksidan). Min tanke om att plugga på söndagen viftade jag bort och spenderade den hos far.
denna härliga måndag började redan kl 7 med tvätt, inte så härligt det kanske. Men efter lite frukost och tillvaknande tog jag mig ut med massa böcker i solen. halv tio satt jag på baksidan i knäleggins och linne på min favorit picknick filt (min enda! :P ). Jag hade sällskap av massa myror, en äcklig daggmask och duvorna som tjötar i mitt badrum. En arbetare med grävmaskin åkte omgring brevid mig, jag tror att vi får lite större parkering nu! Det är ju inte fel! Ett grovt projektplanspaper har skapats och den sista timmen låg jag bara och njöt i solen innen det var dags att byta i maskinerna igen. Magen kurrade så jag fick stanna inne och äta lite, nu är det snart dags att hämta det sista och åka iväg med mor.
Hur ska man någonsin vilja plugga inomhus mer? (jo jag kommer inte vara sugen när det är regn och snö, men jag tror absolut att man får det bästa resultatet så här!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0