110112

En dag i samtalets tecken. En lång och utdragen dag i skolan. Seminarie om kritiskt läsande av en artikel. Korta diskussioner om ämnet och långa om värdsliga saker. Inte för att jag har något emot att snacka med klasskompisarna, meeeeen hade hellre åkt hem tidigare för lite mer egentid. Högar av tvätt ropar på mig att jag skall vika ihop dem. Diskmaskinen väntar på disken i slasken ska hoppa in och startas. Jag skulle nog behöva äta något, vad ska man laga? Men jag kom hem tidigare än beräknat ändå! En tur på stan med full blåsa och sedan en kopp kaffe hos finaste! Femte gången gillt? neee, vi ses nog på lördag med!

Vad ska man soffa framför ikväll tro, "sveriges mästerkock" eller "cold case"? Blir nog det senare alternativet, criminal nörd! Kl tjugoett blir det "svärdet och spiran" otroligt fängslande miniserie! Den rekomenderar jag, men man måste se från början, ett sommar projekt är nog att  läsa böckerna. de ska vara super bra. Men å andrasidan har jag ju fem nyköpta deckare i hyllan! Längrar efter deckare! Kurslitteratur är fantasktiskt intressant, men jag vill ha spänningen! Sporten att försöka reda ut orsak och mördaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0