110114

Idag fyller min fina sambo år! Gammel gubbe i fyra månader innan jag kommer ikapp! Jag startade med sovmorgon, halsen är lite dum. Men det har gått över efter en stor kopp te, ett grönt te som heter Mareld, hade dock i lite honung som sabbade det lite. Men honung ska ju vara bra för halsen! Snart ska jag springa till affären och köpa lite fläskfilé. Det blir som sagt helg mat till lunch. Ska man jobba tretton timmar på sin födelsedag måste man bli lite bortskämd! Paketet är inslaget och redo att öppnas när han kliver upp.

Jag skulle absolut kunna vänja mig vid fler mornar fraför Malou´s efter tio. Det är alltid massa intressanta ämnen. I veckan har det tydligen handlat om hälsa! Otur att jag bara såg idag, men det var riktigt bra. Det handlade om en dansk familj som har en son med diagnosen Autism. Han sov dåligt och skrek hela dagarna. (kan jag känna igen) De bytte kosten helt, inga mjökprodukter, inget socker och inget vitt mjöl. Jag vet, och många andra, att det påverkar eller boostar hjärnan. Rent logiskt så lugnar det ju ett barn med "beteende störningar". De tog upp de "nya läkarna" och de "gamla läkarna". I Danmark verkar det som om det salutogena arbets-/tankesätt är mer utvecklat. I LIKE! (Ni som inte vet, så är det detta sättet som jag läst om sen augusti)

Jag har funderat mycket, det är roligt att lägga märke på att man ALLTID går igenom vissa faser. Bergodalbana, men nu känner jag att: jaja, låt det va så då. Jag är imponerad av att jag så snabbt kunnat gå igenom alla steg och nå ett tillstånd då jag är färdig.

Mellan två kurser är fantastiskt! På måndag börjar vi läsa "demokrati, samhälle och välfärd". Det ska bli jätte kul och intressant. Men jag är inställd på att det kommer att bli tufft. Jag vakande i morse av ett sms om att mina böcker fanns att hämta ut på ica. Behöver eller borde gå till biblioteket för att låna böckerna som saknas till kursen. Men orka idag? Tar det på måndag efter skolan!
____

Tjohooo! yttligare en kurs godkänd! Nu har man skrapat ihop 22,5 hp! riktigt gött! På måndag får jag tillbaka två tentor, förra kursen och den som precis avslutades! (jag antar att jag faktiskt har 30 godkända hp, eller det måste jag ju ha! godkänd på tentan och medverkande på seminarierna! HÄRLIGT!!) Jag har firat med att soffa med lite godis! Kroppen är inte på topp, men soffa och godis borde ju lösa det?! I hallen ligger ett stort och tungt paket, vårens kursliteratur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0