110115

Jag njuter av livet mellan två kurser. Jag skulle kunna vara duktig och läsa in lite inför första dagen. Jag är faktiskt lite sugen på det, väldigt intressant ämne! Men jag tror att jag kör på stile "soffa, kort fix, soffa, lagamat, soffa, lite mera fix, soffa, kaffe i soffan". Än så länge lyckas jag bra med det (datorn står på tv bordet :P ) Jag ska snart slänga ihop smörgåstårtan tills imorgon, garneringen får vänta tills imorgon. Det ska bli kul att göra en egen smårgåstårta, har ju avklarat ett antal hundra tårtor i mina dagar. Majoriteten var enligt ett väldigt otäckt recept, urk när man skulle smaka. Grädde och chilisås var basen. Men folk älskade den, konstigt men sant! Min kommer inte vara ekonomiskt vinnande för catering syfte, men destu godare! Jag kommer knappt ihåg hur man garnerar dem! Kreativiteten skall flöda! OOoo jag känner mig jätte sugen, det finns faktiskt ganska många tillfällen då jag saknar catering/restaurant jobbet. Mest saknar jag min matguru. Jag vill lära mig mer! Men han har flytt norr. Jaja ett avslutat kapittel det där, nu ska jag ju bli hälsovetare! Insåg något igår, något som jag brunnit för länge utan att veta det, ska man kunna kombinera det? Tyvärr innebär det nog en hel del mer plugg..fast det är ju å andra sidan kul!

Ikväll blir det tjej-film hemma hos mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0