110120

Vilken dag, en föreläsningsdag full av diskussioner! Riktigt kul, då får man chans att se lite hur teorierna fungerar i verkligheten. många suckade väldigt ofta, såg även endel ögonhimlanden. Men det hör till, jag gjorde väl en å snnan suck jag med. Men jag tror att det är viktigt att få höra andras åsikter och synvinklar. Vi redogjorde för en del gamla gubbar och vad de stod för. Ett kanon bra arbetssätt och det sparar mig ganska många sidor i boken som jag fått låna lite tillfälligt. På lunchen tog vi en härlig promenad i den strålande solen! Det har vänt! Solen värmde!! Åååh lyckan är total! Var förvisso ganska många minus ute men vad gör det!

Jag var döö trött när jag kom hen, ni vet så där som man bara vill läägga sig i soffan och strunta i allt. Till och med att magen kurrar. Men jag var inbokad på ett pass, så mat i magen och se till att byta om! Trött som få går jag iväg på isgatan, när jag checkar in på passet upptäcker jag att det var ett intensivpass! Shit tänkte jag, men det får ju gå! Och det gick kanon! Höll på att kolavippa någon gång, men nu är jag människa igen! Lagade en fantastiskt god laxsoppa, dusch och nu funderar jag på att läsa lite! Imorgon blir det jobb, jätte härligt! Ska försöka komma in så mycket jag bara orkar och hinner (och får) Pengar finns ju inte i överflöd direkt! Massa inredningsplaner, men thailandsresa är prio ett just nu! Och pengar så man överlever juni! detta planerande, jag försöker ju att inte planera, men samhället är ju byggt så.

Vi hade som sagt många intressanta diskussioner idag, jag funderade på att bryta den svenska normen idag. När jag väntade på bussen fanns det ett bord ledigt, ska jag ta det eller chocka någon ensam förskräckt svensk? Ne jag tog det lediga bordet. Men sen kom det en kille och satte sig vid en herre (det fanns då flera lediga bord), mannen såg helt förbryllad ut. Och blev sedan väldigt upptagen med sin mobil! hehe! Kul det där, i vissa länder så sätter man sig alltid brevid någon annan. Finns det en person på bussen sätter man sig artigt brevis och börjar samtala. Varför är vi så inskränkta och rädda för att någon skall inträda i vårat område? Det sägs att Svenskar vill ha minst en armlängd mellan sig själv och andra. Jag är lika dan, när det gäller främmande människor, men varför denna skillnad mellan kulturer?

Imorgon blir det fredag på riktigt igen, chiabata bröd på jobbet! Längesen nu! Sen blir det även främmat, ska fixa tacos! A skulle visst förbereda, sötis va?! Natt gäst blir det med, jätte kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0