110308

Jag har ett sånt där härligt pirr i magen! Solen skiner, fåglarna kvittrar! (jag måste sitta inne, en snabb löprunda innan mammi kommer kanske man hinner med, dvs om man får tummen ur och skriver på uppgiften och inte här!) Det har varit så härligt att inte behöva ställa klockan oförskämmt tidigt, imorgon är det bara att kämpa sig upp. Jippi genus-föreläsning! Ne jag är redan trött på skiten, ge mig konkreta förslag på vad man skall göra. Jag bli irriterad av att analysera min text, "Flickor å andra sidan är ute med sina dockvagnar, deras största bekymmer är om dockan har det bra" så därför skjutar kvinnor ut barnvagnen utat att se sig för på övergångsställen. Mmmm visst, det säger väl emot sig själv. Undra hur man själv ska bli som mamma i framtiden, råkade zappa över till "ett barn i minuten" fy fan. Ne det där är jag inte redo för! Men jag skulle faktiskt velat att jag fått utmana mig själv mer som liten, tror jag iaf. Nu är inte min pappa så intresserad av bilar å sånt. Men jag var ju med och tapetserade med båda han och morfar, det kan jag säkert! Som mamma säger "jag är helt övertygad om att jag skulle kunna bygga en altan eller friggebod om jag bara har en beskrivning". Så det kanske är det bästa emn min uppfostran, inga gränser. Sen att jag är sjukt kass på att cykla, åka skridskor och skidor är väl kanske bara ett fel i min genuppsättning! Eller har jag blivit för daltad med? Ja det är intressant att fråga sig sånt.
Men åter till att det pirrar i magen! Kan man annat än att känna sig sjukt lycklig när man har världens finaste A här hemma?! Soff mys på kvällen och sovmorgon? Kärleksfulla skrattande om vad som gått fel med mig? "jag är helt normal på mitt egna lilla sätt!" Plugga plugga plugga nu!

Nu har jag varit på ett gött box pass! Jag var på topp men min partner hade nog ätit lite för dåligt, pankakor i all ära men ingen vidare före-träning-mat. Det blev som jag trodde, idag börjar kampen för beach 2011! Söta mammi hade förvisso köpt med sig semlor till fikat men det får man ta! Så hårt som jag körde idag! Ska komma igång med löpningen nu när isen är borta! Jag vill ha ett par easytone skor, men det verkar som om man inte springer i dem. Har gogglat runt lite men får nog fråga i butiken!
Dagens lunch blev kyckling sallad, det var riktigt gott. Lite chockad faktiskt över den kulinariska upplevelsen!
Nu har jag gjort klart erbetet till på torsdag, bara att börja med nästa. Den ser dock inte alls rolig ut, kolla titeln!
Dusch och sen sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0