110309

Genus dag i skolan, intressant men är det verkligen növändigt att lägga så stor fokus på skillnaderna. Det är, enligt mig, lite för mycket fokus på att kvinnor skall göra mannliga saker. Varför inte fokusera på det omvända? En liten tanke som slog mig bara, får jag en pojk i framtiden så kommer han få sladda med cykeln, klättra i träd, åka kross med pappa och laga mat med mig, städa sitt rum och hjälpa till med tvätten. Långa meningar som man tydligen vanligtvis pratar med tjejer med. Samma rutin skulle gälla om jag skulle få en tjej! Man kan ju ha den inställningen iaf! Om en stund skall jag lämna sambon med migrän (inte så mycket samtal då han förhoppningsvis sover nu) för att testa på pilates, lite löpning innan passet har jag planerat in med! Måste läsa igeom mitt arbete tills imorgon med, men just nu har jag absolut ingen lust! Crime på tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0