110310

Hemma från skolan! Rätt skön dag då vi mest diskuterade våra olika syn och erfarenheter kring genus och kön. Lite skrämmande då jag faktiskt insåg att det faktiskt är ett lite större problem än jag trott. Tre av tre tjejer i våran grupp hade vid ett par tillfällen blivit både sexuellt trakasserade, "lilla gummade" och negativt bemötta av manliga lärare i så kallade manliga ämnen. Min lista är ganska lång, kanske för att jag blivit uppfostrad till att se sådana saker. Både jag ocg mamma är visst feminister, inte i brän bhn bemärkningen eller att män är skit. Men den faktiska benämningen av vad det innebär. Det är nog så att nästan alla i min omgivning är det, även om man kanske inte tänkt på det. Idag har mina ögon öppnats upp lite extra, det är alltid skönt när man känner så. Det har jag känt vid flera tillfällen sen jag började studera och en hunger efter mer lucköppningar har skapats! Det är sjukt hur mycket det finns som jag vill läsa, mer tid önskas!
Jag var på pilates igår för första gången, fasen vad svårt det var! Vadå stänga till bröstkorgen och andas åt sidorna när man trönar liksom! Jag ska definitivt prova på det fler gånger! Fick massa bra tips från ledaren om mina höfter och axlar så det ska testas och tränas för att se om man kan få ordning på det!
Det har hoppat härliga grodor idag! "kolla vilka dass-lock!" (stora snöflingor) Som sakta följde efter mig hem, bara att invänta spö regnet nu då! "jag hör inte när du pratar baklänges" nämnde jag, det borde låtit mer som "jag hör inte när du pratar med ryggen åt mig". En rolig liten parantes! När vi var först ut och redovisade skulle vi få igång projektorn, i de andra salarna trycker man på en tjeck knapp till höger om tavlan. Utan att höra att gruppen löst det började jag trycka lite på de knappar som fanns. Jaja inget hände, gick bort till gruppen och insåg att jag fått på kameran som man kan använda då man har video föreläsning, ganska käckt att se sig själv på dataskärmen framför sig när man redovisar! Fy för att undervisa så!
Lite kvalitets tid med pappsen och p tänkte jag att jag skulle hinna med idag, det var för längesen nu! Fina farmor ringde jag igår, bättre än inget iaf. Kaffe där någon dag snart!

Kommentarer
Postat av: Daniel

det var en bra dag helt enkelt. :D

2011-03-11 @ 12:20:32
URL: http://badsoundkillsgreatmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0