111023

Vilken härlig söndag, en söndag till i veckan tack!? Började min dag med att koka mig lite ingefärs te till frukosten. Det ska vara himla bra för magen, matsmältningen får en regäl kick på morgonkvisten. Även lugnnde, bra för emunförsvaret och förbränningen. Dessutom var det kanon gott, måste erkänna att jag var grymt skeptisk till hur det skulle smaka men det var ju absolut inget problem! För er som vill prova så skär man ca 5 cm ingerfära till 0,7dl vatten, sen ska det skjuda i 5-7minuter och drickas hett!
När jag vaknat till tog jag på mig easy-tone skorna och gick bort till mormor och morfar. Där fick man börja arbeta! De skulle precis börja sätta upp tapeter i deras tvättstuga, dö nervös när morfar klättrade upp lagom ostabil på en trappstege. Men han klarade det fint, inte för att vara självgó så hade de nog inte klarat av det så bra utan min hjälp. Jobbigt att de att de börjar bli gamla, men vilket team vi var! Skit bra blev det! Kaffe ute i solen, det måste vara medecin för själen det! Sen fick jag lunch i form av folie inbakad lax, potatis och kall sås. Mmm!
Den är lite grillig men gud så snyggt det blev, kul att spexa till en tvättstuga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0