110911

För tio årsen skolkade jag, jag gick i nionde klass och var nog som jag brukar bli när hösten attackerar. Jag får peroider då jag vill kolla på filmer eller lyssna på musik som får mig att gräva ner mig i funderingar och som får mig att fälla tårar. För tio årsen var en sådan dag, vissa dagar minns man mer än andra. Jag såg för fösta gången Romeo&Julia, när den var i slutskedet, eller den avr nog slut. Han var förtvivlad och tog gift, hon vaknade upp, förtvivlad högg hon kniven i sig och jag grät. Grät helt hejdlöst, tonåring i jackten på den tillsynes intet existerande kärleken, telefonen ringer. Mormor blir tokig på mig för att jag inte berättar för henne vad som har hänt, vem som varit dum osv. Efter mycket om och men kommer hon fram till sitt syfte till samtalet, HAR DU SETT PÅ TV:N!? Ni vet givetvis vad jag pratar om, fruktansvärt! Tio minuter efter vi avslutat vårat samtal ringer hon tillbaka och undrar över vad jag gör hemma (!), håltimma svarade jag.
Nu denna morgon vaknade jag upp i min lilla kusins säng, som han så snällt lånat ut till mig. I lakarn som doftade mormor (jag fick inte ta med egna..). Vilka minnen det var när jag kröp ner i sängen, det var bara godnatt saga och hennes unika, speciella och perfekta sätt att stoppa om en som saknades. Jag har haft en kanon helg långt borta från onödigt nödvändiga böcker, småprat med mormor och morfar i flera timmar i bilen. Legobygge med kusinerna, matlagning (har jag nämnt att min morbror är grym i köket?, hans tjej med!). De bjöd på en aptitretare i form av en ost boll, super gott! Sen vankades det oxfile som hade landat snabbt i pannan för att sedan läggas på en bädd av kantareller och svart trumpetsvamp, inlindad i smördeg (detta ska jag laga en helg snart!). Sen var det givetvis födelsedagstårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0