120125

Denna dag har gått ifrån huvudvärk, till spännande ovanligt lärande seminarium, till otrolig irritation vilket gav huvudvärk, till att maten var halvfärdig och fått orförskämt många pussar. En välbehövlig power-nap på spikmattan senare var jag fit for fight för att anta plugget igen. Ja det är väl det som mitt liv besår av, känns som om jag sitter på föreläsningar och sedan med böckerna i högsta hugg framför datorn. Men jag börjar gilla det igen! Det är en otroligt härlig känsla när man börjar få kläm på det där med argumenterandet (vilket förövrigt är det svåraste i akademiskskolning). Men när man har en bakgrund som förtroendevald facklig representant brinner man lite för arbetsmiljö. Man har haft (o)turen att som ung (hur gammal lät jag inte nu?!) fått arbeten under vidriga förhållanden. Haft mod att faktiskt ringa till arbetsmiljöverket och anmäla ”brott”, fått sin arbetsplats avstängd och som gav dryga böter till arbetsgivaren (WIN!). Under kvällen har jag läst, diskuterat och reflekterat kring arbetsmiljö och dess utveckling, Arbete lust – eller lidande? Heter kapitlet, och visst låter det spännande! Kortfattat så har arbetsmarknaden gått från att vara mer lustfyllt till att allt mer bestå av lidande. Begreppet lidande låter kanske hårt, men den stress och press som nu mera finns på arbetsplatser (som uppstått efter neddragningar och besparingar). Det är ett intressant ämne och det finns definitivt förbättringsmöjligheter och en hoppfull ljus arbetsmarknad för mig och mina klasskompisar! Jag längtar tills imorgon! Plugg hemma på förmiddagen (kanske inte jätte-jätte kul), sen blir det lunch på favorit restaurangen och vidare till praktikplatsen för lite presentation och introduktion!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0