091129

Då var det förstaadvent igen, det går ju så fort. Men livet har ju ändrat sig en aning under det senaste året. Tänka sig vad man gått igenom. För ett årsen hade jag absolut inte en tanke på att livet kunde se ut så här. All min fokus låg på att få fast tjänst så vi kunde kolla på hus och leva livet som vuxna gör. Nu ett år senare är allt det som bort blåst, hus!? Vad tänkte jag, massa mera ytor att städa. Massa dyra räkningar, massa måsten, i och för sig väldigt mysig. Men nu har jag gått från att vara 35 till min riktiga ålder. Jag ska göra något, plugga känns helt ok. Jag ska spara så mycket jag kan, jag ska åka utomlans. Backpacka är inget för mig, så ung är jag inte! Eller jag och mitt kontrollbehov klarar nog inte det, men en charter till medelhavet med några vänner lockar. Som en kompis nyss nämde " 32grader varmt, härliga vågor och tvättbrädor, vad mer kan man begära?"

Jag hade fyra adventsprydnader, jätte mysigt. Tydligen tyckte inte min lilla terrorist det. Två är sladdlösa, jag är så förbannad! Mest på mig själv för jag tänkte att sladdarna skulle "mucka" med henne, jag tänkte gnida in dem i vitlök men ne så lat man var. Jaja jag har en stjärna i varje rum, det räcker gott. De övriga var lite för mycket kanske, men väldigt fina! Nu är kylskåpet fullt med julgodis, mycket dumt gjort av mig! Jag har en klänning som jag inte kan ta djupa andrtag i, hur ska det gå?! Jag får väl göra mer kondition på gymmet! Imorgon ska jag åka till mormor och sy mitt drapperi och börja fundera på hur klänningen ska bli som jag vill.

Ikväll blir det melissa horn på lorensbergsteatern, första skivan har jag en otroligt egen tolkning av. Många tårar har släppts till den, så vackert, så djupt! Många beslut har fattats till hennes ord, ååh fy vad bra att hon kom in i mitt liv när hon gjorde. Inte bara förgyllde rummet med hennes röst utan att hon även guidade mig till livs avgörande beslut. Den har legat ett bra tag nu, jag har försökt men det är lite mycket känslor. Det blir nog fantastiskt ikväll! Nya skivan är så bra, riktigt bra. Nästan som om hon har gått från ett ner läge till ett påväg upp läge! Åååh nu vill jag åka! Men först ska jag snygga till mig lite, mellan landa påvägen till skjutsen, hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0