091001

Torsdag, jag är helt sjukt trött. Hela veckan jag gör saker och så men så fort jag inte behöver tänka slocknar jag nästan. Funderar på att typ ta ett blodprov, järn brist kan man ju tydligen bli trött av. Eller så kan det bero på att hösten är här, vissa ser ljust på hösten. Frågan är bara hur? Nu är det sex månader av reng, snusk och slask. Kallt, blåsigt, halt och absolut inte vänligt för mitt hår. Börjar redan känna av det, statiskt.

Snart får jag en middagsgäst, dessutom en som sprungit ärenden åt mig på stan. Mor fyller år imorgon, bio biljetter känndes lagom avancerat. Hon har ju allt och hon vill ju se Flickan som lekte med elden, Bra va! Hur som hellst, gormé kocken lagar makaroner och korv. Hade gärna gjort något annat men mitt kylskåp blev lagat idag och jag orkade inte gå till affären!

Tidigare idag har jag tvättat, sjukt mycket! Men mycket var handukar som vi packat porslin i, även om jag knappt hade de där mindre sköna trosorna kvar. Men nu är det kanon fullt i garderoben! Dessutom har jag haft två killar på besök, jätte trevligt. Vi drack saft och pusslade. Pucko visade sig från sin rätta sida, eller inte. Ovanligt, morr och fräs och förmodligen ett litet slag på huvudet. Lite halvt pinsamt som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0