090908

Ja då bär det av på fördjupningskurs i lagar och avtal om typ 12h. Väskan är så gott som packad, kameran laddad och nu är det bara pep-talk-fika som gäller! Det gäller verkligen att hjärnan är med, tunga grejer! Det är alltid jätte kul att träffa massa nya människor, alla har i regel samma luting som mig. Kasta sig in i djupa diskussioner mm, jätte kul! Det bästa med allt är att jag slipper köra vilse! Jag ska däremot vara kartläsare, hmrf. Håll tummarna för mig! Haha! Men jag har nog en idiot säker vägbeskriving. Kartan gick inte skriva ut, det där med datorer...! Jag har plockat massa plommon, pappas träd viker sig snart och de är fantastiskt goda! Får passa mig så det inte blir förmycket bara, blir lite synd om den stackare som måste vara nära mig bara!

Min mormor har verkligen tjatat på mig idag. -Om du kan få influensavaxinet på jobbet så måste du ju det! Tänk på alla barn som du träffar! Tänk när du ligger helt själv i lägenheten med 40 graders feber, vem ska ta hand om dig?! Jag är fortfarande skeptiskt till att spruta in något nytt i mig. Jag tror fortfarande att det är väldigt överdrivet, men visst. Vissa poäng får hon. Jaja det löser sig förmodligen lätt, slut på vaxin eller för sent!

Visst tror man att man vet hur människor fungerar, när man ändå känt dem vagt i ca ett år. Men inte, jag fick världens chock förut. Det finns ju saker som man inte säger, jag hörde inget så det är bara ryckten. Men en jätte trevlig, lugn och nästan försynt tjej. Är tydligen ganska brutalt elak i orden mot sina närmaste. Sånt som knappt en femtonåring med utegångsförbud skulle komma på. Jätte otäckt, nu kommer man ju tassa på tå bara för att inte åka på en fras själv. Även om jag inte tror det, sen vill jag inte heller tassa. Det borde inte få märkas så väl, inte bland så många.

Jag har tyvärr inget smaskigt skvaller, det händer inte så mycket mer än jobbet.


Kommentarer
Postat av: Linda

Tur de finns blogg ibland :) kramar om

2009-09-09 @ 23:23:34
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0