100211

För cirka en timme sen lät det så här när jag satt själv vid köksbordet: X= P delat med två med ombyttecken, plus minus rotenur p delat med två i kvadrat plus q. Haha fattar ni? Det gör jag, men det är ju tyvärr bara en liiiten del. Ringde morbror och fick hjälp, det gick ju i ett tal. Imorgon är det lektion igen och då kommer jag ligga ännu mera efter. Jobbisch! Räkna så mycket du bara kan, förstå inte utan gör som man ska, sa en kollega som tydligen arbetat som matematiklärare. Jo hej svej på dig med, hur gör man det?

Idag har gråten varit riktigt nära. Fruktansvärt tråkiga nyheter fick jag i morse. En avdelning ska läggas ner och vipps så hamnade jag fyra plattser längre ner på in ringnings listan. Jag planerar för mycket, jag trodde på allvar att jag skulle få fortsätta när tiden gått ut. Bara för att det går så bra, men nu kommer väl jag få lära upp någon annan som står högre upp på listan. Jag börjar helt ärligt tro på att skrota LAS-listan. Jag är förvirrad. Men, när jag jobbar på jätte bra. Som de flesta så finns det ett fåtal som "sitter av tiden" eller som "vill bli uppsagda". Jag vet inte hur jag ska hantera detta? Idioter kan man ju tänka, eller ska man tycka synd om dem för att de förmodligen saknar förmåga att känna ansvar och glädje över att ha ett jobb? Jag är skit pisst nu, glansiga ögon och en växande panikkänsla i magen. Vad ska jag göra första april? Kommer jag få sommarjobba där? Kommer det säkert trettioåriga företaget finnas kvar i våran lilla stad? Om inte så är det över etthundra personer som får sluta. Vad ska jag göra i vår? Ska jag försöka hitta på något eller hoppas att jag får fortsatt? Jag känner redan nu hur bra jag kommer att sova i natt. Massa tankar och magen äckligt full av semla. Ingen träning i dag heller. Inte mycket som är bra en dag som denna. Köpa en lott kanske, lite tur i all otur skulle sitta fint. Första flyget i april till värmen skulle sitta fint. Imorgon ska jag bara mysa i soffan, om jag får som jag vill. Nu ska jag knö ner mig med kissarna i min otroligt breda och pälsfyllda nittio säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0