110201

Det är härligt när man kan sitta uppe länge, kolla in favorit program. Inspireras och satsa på nya utmaningar. Jag sov tyvärr inte så bra i natt heller. Men vad gör det när man är ledig? En biff är avklarad idag. Det här med pluggeriet skapar många tankar och idéer. Jag förstår inte, jag vill förstå och sätta mig in i det. Men när ska man finna tid till det? Hur börjar man, känner mig lite slö just nu. Träffade fina m för en plugg/arbets intervju, tänk vad man kan få ut av det, tusen nya frågor! Vad vill jag med mitt liv egentligen? Men det måste man väl inte veta. Blir ju roligare så.
Jag har suttit med handsömns terapi några kvällar, en söt liten filt i tunn flanell med rosa ugglor på. Det blev lite tyg över. Jag skojade till det och gjorde ett skötbords bälte, en lärare berättade att Sverige har det största antalet små barn som kommer in till sjukhuset med allvarliga skall skador. Det berodde främst på fall från sköt bord. Många länder byter blöjor på golvet och de andra har bälten. Så nu har min fina vän en chans att spänna fast bebisen om de vill. En grej mest på skoj, men jag tror uppriktigt att den både fungerar och är bra!
Vad händer just nu? Jag känner av mörkret, det är sådär jätte slaskigt, blött och ruggigt ute. Jag behöver värmande solsken, nya jogging skor och gärna en triss vinst. Denna månaden var inte rolig, Fin besök i helgen! Härligt att man lyckas få ihop det ibland. Jag planerar mat som passar att äta igen på natten och väldigt mycket skratt och skvaller! Grabbfritt då de åker på kryssning. Kul för dem att det äntligen bli av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0