110502

Vilken dag jag hade igår, energin flödade! På förmiddagen städade vi efter festen (då var jag inte så pigg), sen åkte jag förbi farmor för att snika till mig en kopp kaffe! Det blev lunch först och sen kaffe, vilken tur man kan ha! Det är ju så farmorar och mormorar lagar ju godast mat! Sen kom jag hem till högvis med tvätt, när jag väl kom igång med det så gick det i 110%! Det har varit ett kaos här ett tag, vi har inte haft tid att fixa här hemma och vem vill städa när solen skiner? Men igår fanns inget val! TIO TIMMAR senare hade jag städat, plockat, skruvat om hyllorna i garderoberna så jag fick plats med en värktygshylla och tvättkorgarna,  tvättat klart, vikt och sorterat in allt i nya fina högar i vår lilla walking closet, vinterskor har flyttats ut ur hallen och sommar skor har flyttat in, jag gjorde vår nya favorit rätt (ljummen pasta sallad med kräftstjärtar, jag boostade min med ädelost!), sen har jag bakat bröd (fyra sädesslag, linfrön och pumpa kärnor) Jag har sovit som en stock!
efter första jäsningen
färdig knådat!
dags för ny jäsning!
färdig jäst
garnerat
Färdigt!
Nu slipper jag se tvättkorgarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0