110917

Solen har värmt mig, idag har jag varit social med många av mina hjärtan. Den traditionella turen med farmor (som tyvärr allt för ofta missas), fika och shopping. Jag lyckades fynda (!), det är ju vanligtvis inte min grej, men en tröja, linne och två t-shirts för si sådär 170kr ur plånkan!! (hade 150kr i presentkort och lite rea på kläderna!) Kaffen hemma hos far med P, lillasyster och hennes boyfriend. Familjen är bäst! Powernap och lite tid med min finaste sambo, för att sedan få fin besök. Mys middag och lite vin gjore kvällen. Förkylingnen sätter sina spår, helt slut nu! Sängsängsäng sovasovasova sängsängsäng!
Har ni någonsin funderat kring om saker kan ha en själ? En helande förmåga? Jag har en min Nanne, han har varit med mig sen första dagen jag kom hem från bb i ur och skur. En ständig säng kamrat när jag var liten, jag var förtvivlad när mamma tvättade han så han blev blöt och tovig. Jag har inte för än på senare år förstått varför han gillade torktumlaren, karusellen, det var mormor som tröstade mig med att han skulle gilla den och bli jätte mysig efteråt (årtiondets sanning). Han var med när jag lärde mig cykla, jag körde över han när han hoppade ur korgen. Vi har gråtit tillsammans många gånger, jag har alltid kunnat somna med han ledsen och vakna upp glad. Igår när jag bäddade upp sängen kollade jag kärleksfullt på han, han fick ligga i min famn. Vilken värme jag kännde, ända in i själen. Det fanns inte längre några "monster under sängen". Det låter fångigt men det kändes som om han var varm, en värme som gick in i hjärtat, helande. I love him! Han har blivit hämtad mitt i natten under en semester, skickad på posten när jag glömt han. En så viktig del i barndomen måste ju följa med in i vuxenlivet med samma förmåga(?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0