111027

Nu har jag börjat fundera på julklappar! Härligt livet återvänder efter flera veckors plugg-kaos, jag tänkter lite mer på "vanliga" saker nu. Jag har försökt ta hand om mig själv lite, ört te och en spännande bok om kvällarna istället för dator och tv. Känns skönt, varva ner lite. Man är inte så sugen på att sitta vid datorn när man gör det hela dagarna. Men åter till julklapparna, vad ska man köpa?! Ingen har ju en aning om vad de vill ha, och det jobbigaste är att jag vill ge något med en tanke bakom. Finns ju inte så mycket resurser över på kontot direkt. Några ideer till en pappa som inte använder parfymer och är sjukt kräsen när det gäller kläder? (vanligtvis får han badskumm och sockar, så tråkigt att ge samma jämt). En söt lilla syster på snart 18 år, som förövrigt säljer smink och parfymer. Och viktigast till min fina sambo! Har ingen aning om vad jag ska hitta på, men jag kanske måste gå på stan för att kunna få ideer.
Efter skolan idag åkte vi hem till svärfar och styvsvärmor, där fick vi kolla på hemma videofilmer. Så söta alla var, sambon, syskonen, kusinerna osv. Så kul att se likheterna från barn till vuna, höra hur de pratade och se hur de lekte. Sen fick vi kvällsmacka och kaffe, efter det fick jag vara övnings massage kund. Perfekt för en student som stressar mycket och vill bli lite bortskämd!
Imorgon är sista dagen att skriva på arbetet, känner mig optimistisk om att vi har tillräckligt med tid och att det både ska bli bra och klart i tid! Sen är det helg, lite segt att jag "måste" läsa vår kurs bibel för att kunna svara på vilken random question om vilken del som helst i boken-som-är-otroligt-svår-skriven-och-svår-förstålig. Sen ska vi oponera för första gången, spännande! Sen sätter vi ett STORT FETT PUNKT för dessa tio intensiva veckorna. Praktiken here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0