120208

Nu är min byrå klar! Man får inte kolla för noga bara, -tror att du är lite slarvig, fick jag höra. Kan stämma. Men jag är nöjd, första gången jag målar en byrå. Roller nästa gång på de stora ytorna, farmors fina duk gjorde sig bra, tycker jag! Skönt att man får något gjort, har en viss latmask i mig just nu. Lite skoltrött, lite irriterad av att alla ungdomar kommer ha ett härligt sportlov nästa vecka. Tentaveckan av alla veckor är de lediga. Kollar man på vårt PM så blir man väldigt stressad, en bok med ett paper av diskussion, salstenta, muntlig tenta och hemtenta. Hur trött blir man inte, - men det är inget att oroa sig för, sägs det. Och jag försöker verkligen att lyssna och tro på det. Måste bara ta mig själv i kragen. Idag var vi på studiebesök för att se hur personalen har det på sin arbetsplats, vi ska arbeta med deras arbetsmiljö. Man skulle kunna beskriva det som en vanlig lägenhetslänga, tvättstuga i källaren och förråd. Det är till för missbrukare, de har även aktivitets rum (gym, pingis, bastu mm) och ett fik som drivs av kommunal personal. Jag vill ge en eloge till de som arbetar där, tror inte att jag skulle klara av det. En tuff grupp individer att hantera, mycket ångest som ligger bakom ”själv medicineringen”. Men vi ska ju ta oss an personalen, det känns mer hanterbart! Nu ska jag sova så jag har gott om energi för morgondagen, ska nog skriva mig en lista över vad jag ska göra efter skolan så jag får något gjort!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0