120124

Plötsligt händer det! Energin som försvann är ett konstigt fenomen, men underbara jobbarkompisar kan göra under. Det kan även vara en kombination om att jag är klar med första uppgiften för i år, börjar få ett hum om vad det är jag läser och att jag klarat av 90hp! Solen visar sig allt mer och det känns som att jag återvänder i takt med den, våren är den underbaraste tiden, tiden då allt återvänder. Tänk så härligt när snödropparna börjar kika fram, vårjackan åker på och vantarna åker av! Jag längtar!

Just nu läser jag om ”hälsa på arbetsplatsen”, det var anledningen till att jag började läsa till hälsovetare. Även om många andra områden har lockat, vad ska man bli när man blir stor? De stora frågorna får lösa sig själva, man kan inte gå omkring med ångest varje gång livet ska förändras. Hur ska man då orka leva vidare? Hur som helst så lockar det väldigt mycket med att hjälpa, stödja och organisera en arbetsplats så den blir hälsofrämjande. Skapa motivation och engagemang bland medarbetare. Vi börjar med AIL under hela våren för att få smak på verkligheten som vi ska ut och möta. Till sommaren kommer jag nog veta vad jag vill satsa på! Från en sak till en annan, vart ska man söka sig till sommaren? Mitt jobb är helt okay, inte direkt utvecklande, vore kul om man kunde kombinera tjänsten med utbildningen. Eller rent av att söka sig till något nytt! Den tåls att suga lite på! Nu blir det dusch och sen till att hoppa i säng! Lång dag imorgon med massa diskussioner, spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0