120129

Om jag ska sammanfatta denna helg med två ord så är det ganska enkel, trött och sovit. Tröttheten kom som ett slag över ansiktet och har totalt däckat mig, jag har vandrat mellan sängen och soffan. Och för det goda samvetets skull har jag tagit hand om tvätten som legat i snart en vecka, sorterat upp all smutstvätt som irriterat nog legat på golvet (i brist på plats), skjutit proppar (när jag damsög). Hemmet ser hyfsat ut nu, jag skulle behöva göra en helröjning, köpa lite nya blommor och gärna lite nya inrednings grejer. Men köksbordet pryds nu åter med tulpaner, det är en hälsofrämjande detalj för mig!

Fredagen började med ett otroligt givande seminarium, fortsatte med att jag skyndade hem, duschade och precis hann klart innan gästerna trillade in. Mina söta jobbarkompisar och jag tog ett glas vin innan vi halkade bort till restauranten. Flertalet beställde oxfilé toast med chevréost, mumma! Vi blev inte särskilt långvariga, alla var riktigt trötta och tur var väl det. Själv höll man på att somna och en viss irritation byggdes upp.

Under lördagen skedde ingen speciellt fram till 18, då fick vi främmat åkte iväg för att äta thaimat. Mitt ”dåliga” samvete fick mig att byta ut standard rätten jätteräkor med cashewnötter mot kyckling med cashewnötter, och det var faktiskt riktigt gott! Sen klämde vi två filmer!

Snart ska jag iväg och prova på yoga! Har varit på det förut men det var riktigt länge sen, var iväg med M när hon rehabiliterade sig. Väldigt bra för henne, men nu är det ett nytt ställe med en super söt vän! (hade totalt glömt av det, himla tur att hon påminde mig!)

 

 


Kvällen avslutar vi med film och lite pesto-pasta med vitlöks-parmesan bröd!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0