091006

Det finns gränser för vad en människa ska behöva stå ut på en dag, jag stod. Med min ståldräckt, för en gångs skull fungerade den tills jag kom innanför mina dörrar. Samtidigt som man känner sig som en skit som måste stå ut med för mycket, så finns det så många som har det så mycket värre. Bit ihop och var lycklig för allt du har, fokusera! Ta upp böckerna och gör ett bra arbete. Åk och träffa kompisarna, skratta och njut!

Ja så känndes det tidigare idag, nu två timmars föreläsning och ögnande i böckerna känner man sig dummare än förut. Ska man inte bli smartare av att läsa?? Jag tror bestämt att min IQ har sjunkt drastiskt nu. Jag hörde något om alla högskoleord som man lägger till. Jag har fullt upp med att översätta dem till vanlig svenska! Jag hade tillräckligt med problem när jag fick läsa en kallelse till MBL på engelska förut, QUÈ??! Det är nog inte stadgat i lagen att man får kalla till förhandling på kort varsel med info på utländska. Men inte mitt problem längre, ha det så kul säger jag bara!

Jag behöver lite sömn och uppskattning så blir jag nog människa igen. Fy det är inte alls min stil att klaga, som sagt det finns så fruktansvärt många människor i världen som har det helt omänskligt. Vem har rätt att klaga? Det finns nog alltid någon som har det värre än en själv.

Imorgon ska jag helt seriöst börja skriva på case 1 och ringa till a-kassan samt ams för att ansöka om praktikplats. Då kan man ju prova på hur det är att arbeta på te x en HR- avdelning. Känns som om det är det som lockar just nu, men det är en aning ludigt så det kanske kan räta ut frågorna.

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0