090919

Ja nu känner jag mig mer som en människa, efter dryga tjugofyra timmar av hysteriskt gråt som tidvis omvanlades till orolig sömn full med mardrömmar. Fick jag ta mig själv i kragen, nog för att jag har lätt för att gråta i vanliga fall med det var helt hysteriskt. Falbygden nästa liksom. En varm dusch, lite mat och en lång promenad med hunden. En halv liter glass, kaffe, middag, två glas vin, en påse ostbågar och sist men inte minst dirty dancing och jag känner mig mycket bättre. Livet känns fortfarande otroligt orättvist, vad gör man om man inte jobbar? Sist var det tre månader av rent helvete, fy vad dålig man är, man gör inget annat än deppar. Och då gillade jag knappt mitt tidigare arbete. Det här känns nästan som när man var kär i en kille på högstadiet. Hur elak han än var så ville man ändå ha han. Och helt ärligt jag skulle nästan kunna göra vad som hellst för att få komma tillbaka. Jag älskar mitt jobb! Jag hoppas och ber för att de ska behöva mina tjänster jätte snart. Jag vill klättra i kedjan, jag trivs så bra att arbeta fackligt. Fy vad orättvist!

Imorgon ska vi till lägenheten och måla lite till. Jag och P ska borra lite i hallen, fixa lite sånt som går innan det är klart för inflytt. Mina underbara morföräldrar jag köpa städ grejer till mig och desutom ska vi åka och handla massa mat. Underbara! Det blir även en sen lunch med en god vän, lite pep-talk antar jag! Jag håller tummarna för att allt går som jag vill så vi kan flytta på söndag. Det ska bli skönt, trots att det mesta är fruktansvärt jobbigt. Jag hade verkligen inte planerat att det skulle bli så här. Jag ville jobba, ta lite semester och ladda batterierna på någon strand. Åka till ikea, shoppa loss i gbg med tjejerna. Hur kul blir det? Då har jag varit arbetslös i två dagar, wiiii vad peppad man kommer att känna sig. Sorry! men vi får väl hoppas att allt har löst sig då. Nu ska jag ha lite behövlig sömn, förhoppningsvis utan mardrömmar. Sleep tight! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0