101206

Det har varit soffläge hela dagen, fått väldigt mycket skrivit på min fältstudie rapport. Sitt sår och imorgon kommer jag ha träningsvärk efter att muskel och uthållighets pass. I en tyst lägenhet med finaste sovande i rummet brevid har jag skapat fram många sidor. Ett svagt droppande bakom mig, det läcker in när snön smälter. Fantastisk bygge. Men det var inget som störde värden så jag har fått en ny inredning, höganäs skålar i fönstret. Undra om man ska försöka hitte två krukor eller liknande för att snygga till det? Jaja i-landsproblem, det ser inte snyggt ut när det läcker liiite. Dagens största problem, få till en bra text där jag hänvisar till teorier som jag förträngt.

Det är fantastiskt att de hur stark man kan bli av att ta det stora steget. En livsglädje mitt i kaoset som inte liknar något annat. Värme och ödmjukhet i ögonen. Ett ärligt leende och hopp för framtiden. Det är vackert. Jag ler för mig själv och får en klapp på axeln. Tack för att det finns stora och små eldsjälar. De är i sig själva tusentals värmande ljus i vinterkylan. Det är de som får snön att glittra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0