100913

Puuuh! Säger jag bara, så tungt med engelsk kurs litteratur. Det är nog intressant om man försår vad man läser. Tackar för tipset att fokusera på den svenska och försöka med den engelska sen. Fack språket är svårt på svenska så det räcker! Någon timme till ikväll, sen blir det att gå upp med tuppen imorgon innan skolan. Bussen går 1030 så 0800 borde väl räcka att sova till. Riktigt tungt som sagt men jag kämpar på, vill ju klara av utbildningen så motivatinen finns ju där. Trotts att undanflykterna hoppar på mig. En stärkande kopp efter skolan med en bästa vän. Mat och power-nap med sötaste. Plugg, träning och nu mera plugg.

Helgen var riktigt underbar. Fredagen bjöd på en utflykt, soff-jakt. Och avslutades med god mat och trevligt sällskap! Sovmorgon och milen utgjorde en riktigt bra start på lördagen. Jag tog på mig min finaste klänning, la ner lite extra energi på fixandet och iväg på 90års fest. Kvällen var kanon, trevligt sällskap och otroligt bra stämmning. Vin, skratt och dans. Nämnde jag att A var ursnygg!? Söta J gjorde varmamackor på löpande band mitt i natten (eller rättare sagt tiiidig morgon) Jag smet från pluggandet på söndagen (nästan helt) pappa och p var det länge sen jag såg. Så det prioriterades. Jag känner att jag måste ta tillvara på den energin jag får från de jag tycker om. Annars går det inte.

Nu är min plugg paus slut! Ett tappert försök att smita en liten stund! Imorgon är det massa på g i skolan, sen är det hemma studier onsdag och tordag. Underbart! Lunch dejt och fika dejt gånger två på onsdag. Och utekatt mys på torsdag med böckerna i högsta hugg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0