100927

Det är full rulle här hemma. Jag har tenta på torsdag och fredag. Spännande, jag känner mig lite nonchalant inför det. Mindre bra kanske, men jag pluggar ändå. Massa färger och egna reflektioner efter varje kapittel jag tar mig igenom. Fokus på det som understrykts mest på föreläsningerna. Det är ju så att säga lite "luddludd utbildning" jag går.

Jag har spenderat helgen utan kurslitteratur, med familjen. Det är helande för själen att vara där man får vara som man är. Tur och retur med finaste till gbg i lördags. Bäste mamman kom hem från Santorini (det är ju sjukt orättvist att de blir så otroligt bruna!) Trötta men pratglada åkte vi hemmåt, hem underbart! Pappa p och jag åkte till farmor och farfar på kvällen. Att det kan vara så härligt att bara sitta tillsammans och små prata.

Men söndagen var nog ändå bäst! Den började redan 0130, natta mat, polisskolan och småprat ända in på morgon kvisten. Ett par timmars sömn och sedan åkte en trio till Möbelstaden. Vi kollade på soffor igen, en favorit fanns kvar och en ny hittades. Får se hur det blir, det fanns risk för allmän däckning i våra soffor! Vi blev bjudna på mat, kollade på nya Robin Hood filmen. Riktigt bra. Väl hemma möttes jag av en förtvivlad Signe som var både hes och toffsig. Ett jäkla gnällande på henne innan vi tillslut somnade. En liten pojkvän är ju det enda hon begär..hehe. Nu är hon helt däckad efter ett par timmars skrikande på förmidagen, väldigt skönt! Håller tummarna för ett äldre par som visat intresse för henne.

Nu blir det gymmet för att sen återta studierna innan det blir iväg till Farfar som fyller år! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0