111206

gårdagen var en sån dag då man är för trött och för lättirriterad, -ofan snöar det?! Jag blev helt överlycklig när de vackra flingorna vinglade ner tillmarken i gatubelysningens sken. halva fb listan skrev "wiihoo det snöar" och liknande, den andra halvan svor. Jag blir lite trött, för drygt en vecka sen så blåste det! Suprice! Citerar min kusin: "Just nu kan man skippa å kolla vädret på tvn radion eller mobilen. Gå in på Facebook så ser ni alla förvånande statusar om att det snöat och hur kallt det är." Ne nog om att vara gaggig!


Idag ringde klockan 0700, trots att föreläsningen avr inställd, varför gjorde den det då? Jo, fröken upptagen har inte tid att tvätta förän den 14 annars. Och det har börjat ta på kläderna, men det är rätt skönt. Jag har absolut inga problem att somna om, det blir ju inte samma sömn men jag hade sovit mina timmar när klockan ringde så det vara bara lite extra mysigt! behövde vila lite, behöver plugga ännu mer..men skit i det! Sovmorgon var behövligt, skit seminariet imorgon kommer gå fint (om jag skriver några rader till). På bussen i em kan jag läsa in mig till föreläsningen imorgon (vinst till mig, jag kan nu mera läsa på bussen! Spännande kepler böcker har botat mig! till viss del iaf).
Nu blir det ner till tvätten, köpa lite morötter, plugga lite och laga (halv-)het köttfärssoppa!

Glömde ju berätta om badtunna-tre rätters kvällen! Det var jätte mysigt, dock lite kallt i tunnan. Vi pratade för länge innan vi hoppade i..Maten var super god, räkcoktail till förätt med chili, gurka persilja och "citron-snö". Sen fick vi en jätte god fisk och räk soppa! Sist men inte minst fick vi fem små efterrätter!
Vit chokladtryffel med chilisalt, mörk chokladtryffel, vit chokladmousse med blåbär, någon kladdig mumsig fudgeiknande kaka och äpple kaka! Orade bara smaka lite på dem, helt super mätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0