110330

En kort dag i skolan idag! Härligt! Jag tror att jag faktiskt lärde mig en hel del! Det är inte dåligt det! På bussen hem lyssnade jag som vanligt på p3, brunchrapporten startade halvägs hem. Jag är ju lite genus skadad efter förra kursen och de tog upp en intressant sak som Martin Karlsson twittrat om, han hade kollat i H&Ms nya katalog. Detta uppmärksammade han: »Tjejer klär sig lekfullt i romantisk stil. Addera gärna accessoarer i flirtiga färger som gör varje dag rolig.« Jag kan förstå att han blev lite upprörd. De pratade även om debatten som pågått om Lindex uttalande om att deras tjejkläder är tajtare än pojkkläder, "de leker inte lika mycket, sitter mest och ritar och är söta". Minns inte exakt vad de sa, men det var något liknande. Ja vad ska man säga, en lustig debatt om gamla könsnormer. Är det ens barn man talar om?


Idag ska jag LÄSA! huuuuh! Sen ska jag ut och inviga mina nya skor, tror jag. Jag har gått in dem lite lätt på gymmet och en kort runda på löpbandet. Sen ska jag även införskaffa en dop present och något fint till en vän som fyllde år igår! Ska iväg till henne på lördag! Det får bli att lägga sig tidigare idag också, får se hur det går med mina planer. Det har ju en tendens till att inte riktigt bli som jag tänkt mig!


Sagt och gjort, nu har jag invigt mina skor ute på en regäl löpar runda! 4,7 km lyckades jag ta mig igenom! Faktum är att jag faktiskt inte gick särskillt mycket! Riktigt stolt över mig själv! Det var två korta sträckor i skogen som var isbelagda och de här nya pjuksen var halkigare än en pukla! Det var jätte fint i skogen, fick lite extra vårkänslor! Tyvärr är min mobil kamera så dålig att det ser ut som den värsta höstdagen...






Jag fick ett sms i går om att jag hade ett paket att hämta ut, hmmm jag har inte beställt något! Bertmark låter iof bekant, kopplade inte förän jag insåg att paketet faktiskt var till mig och att jag återigen får skämmas för att jag föll för dörr-knackar-säljaren! Så typiskt mig och nu skrattar mina vänner som minns historian. Ensam nybliven singeltjej får besök av snygg trevlig charmig skit-boks försäljare. Ja och nu har jag två årsböcker kvar att betala, men man kan inte annat än att små le för sig själv åt den typiska slumpen.


Kanske kommer jag rent av gilla att kolla tillbaka i dessa böcker när jag är äldre, skratta åt mig själv som korkad tjej som köper dyra böcker av en tilltalande kille? Hehe aldrig mer, fast jag får låta bli att öppna dörren och svara i telefon när de ringer. Där har ni min svaghet! Svårt att säga nej till säljare, tycker liksom lite synd om dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0