110331

Tröttare än tröttast idag! Men nu känns det bättre, jag stod emot godiset som skrek efter mig när jag väntade på bussen! Jag var grymt sugen på att äta god mat, inte för att jag brukar äta mindre god mat. Men ni vet något extra som man vanligt vis unnar sig allt för sällan på helgerna! Det blev en het kräftpasta! Mmmm! Bättre än restaurant sas det. Och något om att jag skulle blivit kock! Hehe bättre än så kan det nog inte kännas en dag som denna! Det där med kock har lockat mig i omgångar, men inte kvällar och helger. Inte heller all stress, men jag ska allt ta mig till ett par mat kurser har jag tänkt mig! Jamie på tv nu! Han skulle jag inte ha emot att lära mig av, ser så gott ut! Maten idag var en kombination av veckans jamie, gordon och paulo! Ingen dålig kock mix!
Bara att sätta på en stor gryta med vatten till pastan, lite smör i en liten gryta där vitlök och purjo får sig en jätte snabb fräsning. Över med det i en skål och i med gullök, fräs tills den mjuknar. På med lite lime (jag har massor eftersom jag älskar lime) och vitt vin (matlagningsvin blev det idag, sparar det goda till lördagens bravader!) En grönsaksbuljong tärning, mixa med stavmixer. Nu borde pastan vara färdig, grovt hackad färsk timjan, rouccola och kräftsjtärtar blandas i den av hällda pastan. Låt stå under locket så smakerna växer fram. Tillbaka till såsen, ca en tsk röd currypasta, cream fraiche. Koka upp, smaka av med vitpepper (tänk på att rocculan är pepprig i smaken) Ställ av i med riven parmesanost och coctailtomater delat i fyra. blanda och låt osten smälta. Blanda samman allt och servera! Det tar ca 20 minuter och är super gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0