120203

Idag var jag uppe innan tuppen! Tog en snabb dusch, fixade lite och sen hämtade söta farmor upp mig. Väl på plats (på min allra första arbetsplats) var syskon ligan samlade. Jag och pantertanterna gjorde landgångar till dagens begravning, farmors mamma. Det är ganska kul att iakta syskonskaran, de är väldigt spridda i åldrarna, men samtidigt väligt lika både till sätt och utseende! Jag kan absolut förstå jämförelsen med farmor och ena systern med "selma & patty" från Simpsons. Vi slängde lite käft på skoj och körde med varandra, resultatet blev över förväntan. Jag har valt att inte gå på begravningen, då jag inte träffade henne så mycket, men mina tankar går till er idag! Nu ska jag ta mig en power--nap så jag är redo för fika och fredagsmys!

Det bästa man har är sina  nära och kära, dagen har verkligen gått i den andan! En spontan kopp på staden med några av de finaste, konstiga, skumma och roliga samtalsämnen. Upplyftande och energipåfyllande som vanligt! Lagade riktigt god kyckling gryta när jag kom hem, mumsade tillsammans med finaste och sen tog vi en power-nap (två på en dag!) Nu väntar soffan på mig, ska bli en riktigt slapp kväll! Varken vill eller orkar mer. Imorgon ska jag slipa lite på byrån och se om den duger eller om jag får jobba lite till på den!

Idag har jag slängt iväg ett par sommarjobbsansökningar, problemet ligger bara i ”vad ska jag bli när jag blir stor”. Jag bör väl fundera på vart jag ska lägga min spjutkompetens, folkhälsa, organisationer, grupper, individ. Friskvård, motiverandesamtal, strategisk eller operativ? Helt ärligt så vet jag inte, grundtanken var att arbeta med företagshälsovård, men min karta har vuxit något otroligt. Samtidigt som jag finner en större förståelse känner jag mig samtidigt om möjligt ännu mer förvirrad. Folkhälsa i all ära men jag vill nog inte vara spindeln i nätet, rätt svårt att få ett sådant jobb med i och för sig! Men åter till jobbansökningarna, skickade iväg till tre kvinnor som arbetar mycket med projekt, håller i lite trådar. Vet inte hur lämpligt det är att skicka en jobb fråga när man inte vet vad man söker, men nu har jag gjort ett försök och jag har ju ett sommarjobb om jag vill. Men man kan ju inte vänta för länge innan man tackar ja eller nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0