120313

Vilken dag jag har haft! Har utfört min första vetenskapliga intervju, det var riktigt roligt. Hade en väldigt ”bra” intervju person med, som inte hade svårt att prata. När jag kom hem fick jag höra min röst på band, funderade allvarigt på att sluta prata. Men det har gått över, skötte mig rätt bra (även om jag låter väldigt lustig när jag pratar). Jag har även varit på gymmet för lite prat angående passledar utbildning, det kändes bra! Men väldigt nervöst, så i slutet av månaden skall jag och några till få instruktioner och tips!

Jag och pappa har varit på matlagningskurs, det var så kul idag! Vi gjorde bland annat gnocchi, det var riktigt gott! Till och med enkelt att göra, tog lite tid, men det är nog en vana. Måste skaffa mig något att rulla dem på så man får fina mönster, kanske har något hemma som man kan använda sig av. Undersökning påbörjas imorgon!

I bagartagen!
(bild från google)
(bild från google)
Så här fina var inte våra, men vi är ju alla nybörjare i början! Gnocchi är typ pasta, kokt potatis, mjöl, ägg, parmesanost, lite "slajmiga" i konsistensen (fast på ett bra sätt!). Till detta åt vi en jätte god kyckling gryta, med bland annat  salvia och rosmarin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0